Добре дошли в силата на онлайн рекламата, където блогърите се превръщат в полузвезди, практически всеки може да бъде домакин на собствения си подкаст и потребителите постоянно проверяват информация за продукти и услуги. С експлозията на блогове, подкастове, зони и уебсайтове с висок читателски опит, се отвори съвсем нов свят на възможности за бизнеса, който се интересува от извеждането на думата на целевите пазари. Бизнесът трябва да знае как да управлява този електронен терен, за да работи ефективно с по-новите медии.
Драматичната промяна в интернет, която се превърна в доминираща форма на реклама за повечето стартиращи фирми, за разлика от телекомуникационна услуга или печатна или факс програма за новини с последващо обаждане. Наличието на информация, донесена вкъщи през вестниците, радиото и телевизията, се открива все повече чрез интернет. Маркетинговият експерт Марсия Юдкин, автор на Шест стъпки за безплатна публичност, казва, че е от съществено значение фирмите да имат поне уебсайт, който да се възползва от онлайн рекламните усилия. „Онлайн светът работи чрез връзки“, обяснява тя. „Хората, които четат за Вас в интернет, ще искат да кликнат на уебсайта Ви, за да научат повече и да купуват. Изключително неприятно е да се наложи да вземете телефона или да се обадите на информация, за да намерите номера си“.